loading...

پاسارگاد تاباك |قهوه جوش| پيپ| توتون| فندك زيپو

دليل ايجاد حفره و سوراخ داخل آتشگاه پيپ چيست و چگونه برطرف شود؟ -وبلاگ شركت پاسارگاد تاباك-بزرگترين و تخصصي ترين اسموك شاپ ايران-فروش انواع پيپ

بازدید : 1870
11 زمان : 1399:2

دليل اصلي ايجاد ترك در جداره داخلي آتشگاه پيپ ، داغ شدن بيش از حد آن به هنگام سوختن توتون مي باشد و فارغ از اينكه پيپ شما ساخت چه كارخانه و يا با چه كيفيتي ساخته شده است ، براي هر پيپي امكانپذير است چون كه چوب پيپ نيز تابع قوانين فيزيك بوده و در صورت داغ شدن بيش از حد حتما خواهد سوخت و يا ترك خواهد برداشت اما كارخانجات سازنده با استفاده از چوبهاي مرغوب و يا دوده زني (كربن) سعي در به حداقل رساندن آن دارند.
مهمترين عواملي كه منجر به داغ شدن پيپ مي شوند عبارتند از :

دليل اصلي ايجاد ترك در جداره داخلي آتشگاه پيپ ، داغ شدن بيش از حد آن به هنگام سوختن توتون مي باشد و فارغ از اينكه پيپ شما ساخت چه كارخانه و يا با چه كيفيتي ساخته شده است ، براي هر پيپي امكانپذير است چون كه چوب پيپ نيز تابع قوانين فيزيك بوده و در صورت داغ شدن بيش از حد حتما خواهد سوخت و يا ترك خواهد برداشت اما كارخانجات سازنده با استفاده از چوبهاي مرغوب و يا دوده زني (كربن) سعي در به حداقل رساندن آن دارند.
مهمترين عواملي كه منجر به داغ شدن پيپ مي شوند عبارتند از :
- نحوه پر كردن توتون پيپ (تراكم بيش از حد توتون)
- نحوه كشيدن پيپ (پك هاي ممتد)
- نوع توتون
- خشك بودن يا مرطوب بودن زياد توتون (خيساندن توتون با ميوه)
- مدت زمان سوختن كامل توتون
- نوع چوب آتشگاه
- فرم آتشگاه



Cafeartin pipe broken

براي آنكه بدانيد چه هنگام چوب آتشگاه در معرض خطر قرار دارد ، به هنگام كشيدن پيپ ، آنرا محكم با انگشتان دست بگيريد ، اگر گرما به حدي است كه شما بيش از ۴ الي ۵ ثانيه نمي توانيد به اين عمل ادامه دهيد ، بدانيد كه پيپ شما در معرض سوختن قرار دارد.

يكي از شيوه هاي جلوگيري از سوختن چوب پيپ ، استفاده از دوده مخصوص در سطح داخلي آتشگاه مي باشد ، به همين دليل رنگ داخل آتشگاه بسياري از پيپها سياه مي باشد. دوده بعنوان يك عايق بين توتون و جداره آتشگاه عمل نموده و باعث حفاظت از چوب مي شده و در عين حال مانع جذب ترشحات توتون توسط آتشگاه ميگردد.

بسياري از پيپهاي حرفه اي نيز بدون دوده زني ، توليد مي شوند ، اين به آن دليل است كه مشتري بتواند كيفيت و نوع چوب مصرفي را مشاهده كرده و از صحت آن اطمينان حاصل نمايد. در مورد اين نوع پيپها ، پس از حداقل يكماه استفاده و در اثر سوختن توتون و چسبيدن آن به جداره آتشگاه ، دوده طبيعي و يا به اصطلاح “كيك دوده” شكل مي گيرد ، ولي تا قبل از اين مدت بايد از داغ شدن آتشگاه به شدت احتراز كرد . داغ شدن بيش از حد پيپ هايي كه پلي استر دارند ممكن اسن موجب ريخن پلي استر شده و تعمير اين گونه پيپ ها بسيار سخت است.

البته مشكل سوختن و يا تركهاي داخلي در مورد بسياري از پيپهايي كه بطور كارخانه اي دوده زني شده اند هم ممكن است ، پس بهتر است بصورت كلي در يكماه ابتدايي استفاده از هر نوع پيپي دقت لازم در جهت داغ نشدن آن صورت گيرد.

وجود اين دوده ها به ضخامت چند ميل بسيار مفيد بوده و لي اگر پس از مدت زمان طولاني ضخامت آنها زياد شود باعث كاهش حجم آتشگاه شده و از كارايي پيپ شما مي كاهد ، در اينصورت با استفاده از “ريمر” بايد مقداري از آنرا به شكلي دقيق و متقارن تراشيد . ريمر وسيله اي چنگك مانند است كه درون آتشگاه پيپ را به صورت منسجم مي تراشد.

ساده ترين روش در ترميم تركها و يا حفره هاي كوچك ايجاد شده داخل آتشگاه استفاده از “PIPE MUD” و يا ملات پيپ است ، براي ساخت اين ملات به موارد زير نياز است :

- خاكستر خالص حاصله از كشيدن به ترتيب اولويت سيگار برگ ، پيپ و يا نهايتا سيگارت

- چند قطره آب يا عسل (به نظر من عسل كارايي بهتري دارد)

- بيلچه پيپ

خاكستر حاصله از كشيدن يك يا دو سيگار را با چند قطره آب (عسل) مخلوط كرده و آن قدر هم بزنيد تا ملاتي يكدست ايجاد شود ، ميزان آب اضافه شده بسيار مهم است ، ملات حاصله نه بايد خيلي خشك باشد و نه خيلي مرطوب . (از توتون با طعم مورد علاقه خود استفاده كنيد)
حالا با استفاده از بيلچه پيپ ملات ساخته شده را برداشته و بر روي تركها و حفره هاي داخلي آتشگاه پخش كنيد و با با پشت بيلچه شروع به صاف كردن و فشردن آن به درون تركها و حفره هاي نماييد ، البته اگر حدس مي زنيد قسمتهايي ديگري از داخل آتشگاه ممكن است در آينده با اين مشكل روبرو شود ، مي توانيد اضافي ملات را بصورت يكنواخت بر ديواره آتشگاه پخش نماييد.

تقريبا كار به اتمام رسيده است ، فقط بايد به مدت ۴۸ ساعت از پيپ استفاده نكنيد ، بعد از اين زمان و پس از چند بار استفاده از پيپ ، داخل آتشگاه به حالت طبيعي خود باز مي گردد. البته اگر از كاري كه انجام داده ايد راضي نيستيد ، مي توانيد توسط ريمر ملات خشك شده را نيز بتراشيد ، البته استفاده از ريمر نياز به مهارت و دقت خاص خود دارد.

اين روش توسط افراد زيادي از جمله خودم تست شده و باعث نجات و طول عمر پيپهاي زيادي شده است.

يكي ديگر از موارد استفاده از ملات پيپ تصحيح مشكل بالا بودن محل قرار گيري سوراخ مكش دود نسبت به كف آتشگاه مي باشد ، اين مشكل اغلب بدليل خطاي سازنده پيپ است كه باعث نسوختن كامل توتون و يا جلوگيري از تشكيل دوده محافظ در كف آتشگاه و يا برخي ديگر مشكلات مثل تاثير در كيفيت استفاده از پيپ مي شود.

براي تصحيح اين مشكل كافيست مقدار كافي ملات پيپ بسازيد ، سپس جهت جلوگيري از مسدود شدن سوراخ زيرين آتشگاه يك عدد نخ (ميله) تميز كننده داخل پيپ قرار دهيد ، البته اين كار باعث ايجاد يك شاخص براي اينكه بدانيد تا چه ارتفاعي ملات بريزيد نيز مي شود.

حالا شروع به ريختن ملات به داخل پيپ كرده و آنرا در آنجا محكم كنيد ، حداقل ۴۸ ساعت جهت خشك شدن ملات مذكور پيش از استفاده مجدد از پيپ زمان لازم داريد.

منبع: سايت پاسارگاد تاباك

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 22

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 193
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 127
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 518
  • بازدید ماه : 887
  • بازدید سال : 1906
  • بازدید کلی : 2075256
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی